اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

ثبات در بازار میوه و تره‌بار قزوین/ قیمت مرغ، عدس و پیاز افزایش یافته است

بازار تره‌بار قزوین این هفته شاهد ثبات قیمت اکثر کالاهای اساسی بود و تغییر خاصی را به خود ندید. تنها قیمت مرغ، عدس و پیاز بود که نسبت به هفته‌های گذشته اندکی با افزایش قیمت مواجه شد.

ثبات در بازار میوه و تره‌بار قزوین/ قیمت مرغ، عدس و پیاز افزایش یافته است

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، این هفته نیز با گشت‌وگذاری در بازار قزوین به مرور قیمت کالاهای اساسی پرداختیم تا ببینیم قدرت خرید مردم چه میزان کاهش یا افزایش یافته است. خوش‌بختانه این روزها بازار تره‌بار قزوین شاهد ثبات نسبی قیمت‌ها بود و به جز ۳ قلم کالا، تغییر خاصی در قیمت دیگر کالاهای اساسی مشاهده نشد.

 

بازار گوشت و مرغ در قزوین

مرغ یکی از کالاهای اساسی زندگی ما است که با گران شدن گوشت، طرفداران بیشتری پیدا کرده است و حتی در برخی خانواده‌ها جایگزین گوشت قرمز در انواع خورشت‌ها شده است. قیمت مرغ در تابلوی این روزهای مغازه‌های پروتئینی قزوین، 13 هزار و 50 تومان است، این در حالی است که در هفته‌های گذشته قیمت آن حدود 100 الی 200 تومان ارزان‌تر بود. امیدواریم این اندک افزایش قیمت مرغ، آغازی برای جهش قیمت این کالا نباشد.

گوشت قرمز نیز یکی از کالاهای اساسی است که قیمت آن در هفته‌های گذشته در قزوین ثابت بوده است. هر کیلو گوشت گوسالهٔ بدون چربی 80 هزار تومان و هر کیلو گوشت گوسفندی بدون چربی نیز 110 هزار تومان به‌فروش می‌رسد. هم‌چنین قیمت یک‌دست کله‌پاچهٔ آمادهٔ طبخ 110 الی ۱۲۰ هزار تومان، هر کیلو سیراب شیردان 25 الی 30 هزار تومان، جگر سفید 15 هزار تومان، هر عدد پاچهٔ گاو 30 الی 35 هزار تومان، هر عدد پاچهٔ گوسفند 12 هزار تومان، هر کیلو جگر گوسفندی 110 هزار تومان، جگر گاو 75 هزار تومان و هر کیلو دل گوساله 90 هزار تومان است.

 

برنج و حبوبات در بازار قزوین

برنج نیز یکی دیگر از کالاهای اساسی است که خوش‌بختانه این روزها در بازار قزوین قیمت متعادلی دارد. قیمت هر کیلو برنج هاشمی 21 هزار تومان، برنج کاظمی 20 هزار تومان، برنج عنبربو 14 هزار تومان، نیم‌دانهٔ هاشمی و کاظمی 12 الی 14 هزار و 500 تومان و هر کیلو برنج شمشیری و پاکستانی نیز 9 الی 10 هزار تومان به‌فروش می‌رسد.

قیمت اکثر حبوبات نیز این هفته در بازار قزوین تقریباً ثابت بود و تنها حبوباتی که این روزها شاهد افزایش قیمت بوده، عدس است که پیش از این 6 الی 8 هزار تومان بود و اکنون با افزایش قیمت مواجه شده است. قیمت حبوبات در بازار قزوین را با یکدیگر مرور می‌کنیم: هر کیلو لپه 12 الی 14 هزار و 500 تومان، نخود 8 الی 9 هزار تومان، لوبیا چیتی 14 الی 15 هزار تومان، لوبیا قرمز 13 هزار تومان، لوبیا کشاورزی 20 هزار تومان و عدس 9 هزار و 500 الی 11 هزار تومان.

 

میوه‌ای شمالی با طعمی بی‌نظیر

یکی از میوه‌های متفاوتی که این روزها در بازار قزوین یافت می‌شود ازگیل است. ازگیل میوه‌ای است که در شمال کشور کشت می‌شود و شمالی‌ها به آن کنوس یا کندس می‌گویند. قیمت هر کیلو ازگیل در بازار قزوین 8 هزار تومان است. این میوه سرشاز از انواع مواد مغذی مانند پتاسیم، منیزیم، منگنز، روی و آهن است و برای درمان بیماری‌هایی از قبیل سنگ‌کلیه، فشار خون و عفونت ‌روده کاربرد دارد.

قیمت دیگر میوه‌های موجود در بازار قزوین نیز به شرح زیر است: هر کیلو کیوی 4 هزار و 500 الی 8 هزار تومان، پرتقال 2 هزار و 500 الی 4 هزار تومان، نارنگی 3 هزار و 500 الی 5 هزار تومان، سیب 3 هزار و 500 الی 6 هزار تومان، انگور 4 الی 5 هزار تومان، گلابی 12 هزار تومان، انار 6 الی 9 هزار تومان، خیار 3 هزار و 500 الی 4 هزار تومان، لیموشیرین 4 الی 5 هزار تومان و هر کیلو موز 12 هزار و 500 الی 14 هزار و 500 تومان.

 

صیفی‌جات در بازار قزوین

قیمت صیفی‌جات نیز نسبت به هفته‌های گذشته تغییری نکرده و هم‌چنان مانده ثابت است. قیمت برخی از صیفی‌جات در بازار قزوین را با یک‌دیگر مرور می‌کنیم: هر کیلو گوجه‌فرنگی 5 الی 9 هزار تومان، برگ‌کلم 2 هزار تومان، گل‌کلم 3 هزار تومان، نارنج 2 هزار تومان، فلفل‌دلمه‌ای 4 الی 5 هزار تومان، کاهو 2 هزار و 500 الی 4 هزار تومان، سیر 12 الی 15 هزار تومان، بادمجان 3 هزار تومان، هویج 2 الی 2 هزار و 500 تومان، کدو خورشتی 5 هزار تومان، به 6 الی 8 هزار تومان، کرفس 2 هزار و 500 الی 3 هزار تومان، لبو 2 الی 3 هزار تومان، شلغم 2 هزار تومان، سیب‌زمینی 2 الی 3 هزار تومان و هر کیلو پیاز با اندکی افزایش قیمت نسبت به هفته‌های گذشته 3 الی 4 هزار تومان.

 

شیرهٔ انگور و خواص بی‌نظیر آن

یکی از کالاهایی که به‌شدت توصیه می‌شود در روزهای سرد زمستان از خوردن آن غافل نشوید، شیره است. استان قزوین به‌دلیل این‌که یکی از قطب‌های تولید انگور در کشور است، شیرهٔ فراوان در آن یافت می‌شود. شیرهٔ انگور باعث استحکام استخوان‌ها می‌شود و منبع خوبی از کلسیم است، این کالا یکی از مفیدترین خوراکی‌ها برای خانم‌هایی است که زایمان کرده‌اند. هم‌چنین شیره کم‌خونی را درمان کرده، ضد نفخ بوده و در تقویت بنیهٔ بدن تأثیر به‌سزایی دارد. هر کیلو شیرهٔ انگور در بازار قزوین 25 الی 35 هزار تومان است.

 

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، قیمت اکثر کالاها این هفته در بازار قزوین ثابت بوده و تنها برخی کالاها نظیر مرغ، عدس و پیاز شاهد اندکی افزایش قیمت بوده‌اند. انتظار می‌رود این ثبات نسبی قیمت‌ها تداوم داشته باشد تا مردم در روزهای سرد زمستان به مشکل برخورد نکنند و بتوانند این روزهای سرد را با گرمی بازار به بهار برسانند.

گزارش از معصومه امینی

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول